قالیشویی ثامن مشهد

نکات کاربردی برای تمیز کردن انواع لکه از روی فرش!

نکات کاربردی برای تمیز کردن انواع لکه از روی فرش!

فرش همواره عنصری جدانشدنی از دکوراسیون منزل ما ایرانی ها است. از دیرباز حضور پررنگ فرش و قالیچه را در خانه های خود حس کرده ایم و امروزه نیز با وجود تغییر سبک زندگی ها، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. شاید تمیز نگه داشتن فرش به آسانی کفپوش های دیگری مثل لمینیت، کاشی یا سرامیک نباشد ولی با راهکار های مناسب می توان جلوه ی آن را بدون لکه و مثل روز اول حفظ کرد. قالیشویی مشهد در این مطلب می خواهد راه حل های ساده و کاربردی برای لکه های مختلفی که ممکن است چهره ی زیبای فرش شما را خدشه دار کند، در اختیارتان قرار دهد. با ما همراه باشید…

لکه بری از روی فرش

سرعت عمل داشته باشید. زمانی که فرش تان لکه دار می شود، سریع عمل کنید. از آنجایی که بیشتر فرش های امروزی در برابر لکه مقاوم اند، بیشتر اتفاقاتی که باعث لکه می شود، اگر به موقع رسیدگی شود برطرف می گردد. هرچقدر لکه بیشتر بماند، شانس پاک شدن آن کمتر می شود.

آب آن را بگیرید، نمالید. با استفاده از پارچه ی سفید یا حوله های کاغذی بدون طرح چاپی (که جاذب آب باشند)، خیسی لکه را بگیرید. از حرکت مالشی اجتناب کنید، زیرا باعث می شود لکه پخش شود یا به عمق تار و پود فرش نفوذ کند. آب گرفتن را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا خشک شود.

آلودگی را بردارید. اگر لکه به صورت نیمه جامد است، آن را به دقت با یک قاشق گرد از کف بردارید.

قبل از استفاده از محلول لکه بر برای فرش، ابتدا آن را در یک محل نامشخص امتحان کنید. این هشدار را جدی بگیرید، زیرا بعضی از محلول های پاک کننده به فرش تان آسیب می زنند. چند قطره از محلول را روی محل تست بریزید و یک پارچه ی سفید را برای 10 ثانیه روی آن بگذارید. سپس فرش و پارچه را چک کنید که رنگ پس داده اند یا نه. اگر متوجه رنگی شدن پارچه یا رنگ رفتگی فرش شدید، محلول دیگری را امتحان کنید.
هنگامی که محلول شوینده ی مناسبی پیدا کردید، اندکی از آن را روی محل لکه بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس به آرامی از لبه های لکه به سمت داخل خشک کنید. در صورت نیاز، این عمل را تکرار کنید.

بهتر است برای جلوگیری از اسیب به فرش برای از بین بردن لکه ها آن را به قالیشویی مشهد بسپارید

شستشو بعد از استفاده از محلول های لکه بر

بعد از اینکه لکه کاملا برطرف شد، زمان شستشوی آن ناحیه ی فرش با آب ولرم و خشک کردن آن است، تا جایی که محلول لکه بر کاملا رفع شود. بعضی از شوینده ها اگر کاملا شسته نشوند، خودشان باعث ایجاد لکه می گردند.برای جلوگیری از اسیب به فرش حتما آن را به قالیشویی بسپارید.
برای خشک کردن، یک لایه ی نسبتا ضخیم از حوله های کاغذی ساده را بر روی محل مورد نظر بگذارید و با یک جسم سنگین بر روی آن فشار دهید. این فرآیند را تا جایی که کل آب جذب و فرش خشک شود ادامه دهید. در صورت لزوم حوله ها را تعویض کنید. اگر زمان برایتان مهم است و می خواهید این فرآیند سریع تر صورت گیرد، از ترکیب های لکه بر جاذب استفاده کنید.

ثبت سفارش آنلاین

با ثبت سفارش آنلاین در قالیشویی ثامن مشهد 10 درصد تخفیف ویژه بگیرید

خدمات دیگر در قالیشویی مشهد…

مقالات کاربردی

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست